Freemarket.com Marketplace

sâmbătă, 3 august 2013

Roaming in vacanță cu 1 euro pe zi

Bună! 
De vreme ce mă citești chiar în acest moment, înseamnă că ai un cont de facebook. De unde știu? E aproape singurul mijloc online prin care îmi promovez articolele. De vreme ce ai un cont de facebook, înseamnă că ești deja un brand personal. Nu ți s-a mai spus? Te-ai format singur prin comentarii și postari, contribuind astfel la reputația ta online. De vreme ce conținutul tau online e atât de substanțial, înseamnă că nu te privezi deloc de interacțiune și comunicare. 

Și mai știu că, de vreme ce ești prins în social media, nu mai ai scăpare. De unde mai știu și asta? Spune cinstit, într-un comentariu mai jos, câte tentative de omor a contului tău de facebook au fost în ultimii 3 ani? Operație reușită, pacient mort. Sunt aproape sigură că în felul acesta funcționeză deprinderea ta de a scăpa de viața socială. 

Dar ce faci când mergi în vacanță? Cum reușești să te ții desconectat de la toate actualizarile prietenilor și rudelor? Dacă rămâi tot pe melegurile românești, nu-i bai. Găsești la cafenele wireless gratuit. Și dacă nu găsești, reîmprospetezi lista din setările telefonului și tot dai de un amic care nu și-a parolat accesul la internet și iată, wifi-ul merge strună. Dar ce faci când vacanța ta e planuită încă din iarna trecută, iar zborul tau e cu destinația Copenhaga, Danemarca? Exact ce ziceam mai sus. Te simți un om mort. Nu știi cum ajungi la cazare, nu cunoști nici un număr de taxi, nu cunoști nici măcar un cuvânt din daneză. Știi ceva engleză dar ești  atât de obosit de pe drum, nu ai chef sa inițiezi o conversație cu cineva. Engleza ta, oricum nu e asa bună. Ți-a trecut prin minte să-ți activezi roamingul și să lași Google-ul sau aGPS să-ți rezolve problemele, dar apoi te-ai gândit că ar trebui să renunți la câteva zile de vacanță doar pentru a-ți rămâne bani să plătești factura. Nu ești dispus să faci asta. Atunci ce faci?
N-am putut posta asta decat la intoarcere :(

Îți vând eu un pont în speranța că nu ai să fi atât de indolentă ca și mine când vine vorba de comoditatea în vacanță. Pentru că am fost indiferentă la oferta celor de la Orange, nu am reușit să-mi satisfac toate hatârurile. Cu doar 1 euro/zi aș fi putut trimite sms-uri sau naviga pe internet la tarifele din rețea, adică: 0,15 euro/minut pentru apelurile efectuate, 0,062 euro pentru SMS-urile trimise, 0,28 euro/MB pentru traficul de internet. Cu alte cuvinte, cu doar 1 euro pe zi aș fi ajuns mai repede la cazare prin Google Maps, iar ziua imediat următoare aș fi ieșit mai puțin încercănată în fotografii. Cu doar 1 euro pe zi, aș fi aflat mai multe puncte turistice de vizitat, iar a doua zi mi-as fi clatit ochii prin vitrinele mai multor magazine. Cu același euro pe zi, aș fi lucrat în continuare la reputația mea, online bineînțeles.



Încă o chestie interesanta pe lângă faimosul euro, e că oferta se activează doar în zilele în care sunt efectuate apeluri sau se utilizeaza internetul în roaming. În celelalte zile, când sunt doar apeluri efectuate de alții către utilizatorul roaming, acesta nu va fi taxat, ci doar cel ce efectuează apelul cu tariful standard din țara din care sună.

Foarte eficient, aș spune eu. Cei de la Orange spun doar Go Europe. (http://www.orange.ro/roaming/optiunea-go-europe.html).
Pe viitor, o să-mi vând și mie pontul. La un preț de nimic, de doar 1 euro.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl